je základní umělecká škola ve Znojmě, která staví na přesvědčení, že tvořivost je klíčová schopnost pro život - stejně důležitá jako schopnost číst, počítat nebo naslouchat druhým. Umělecký jazyk chápeme jako přirozený nástroj vyjádření, který lidem pomáhá lépe porozumět sobě samým i světu kolem nich.
Škola by měla být místem, které dává smysl a radost – dětem, učitelům i širší komunitě. Proto usilujeme o to, aby ŠTM nebyla uzavřenou institucí, ale otevřeným prostorem dialogu a spolupráce. Chceme být aktivní součástí města a zároveň navazovat kontakt s odbornou veřejností, která sdílí podobné hodnoty a zájem o současné vzdělávání a umění.
Naší snahou je vytvářet podpůrné a respektující prostředí, kde se studenti a studentky budou cítit bezpečně a motivovaně. Podporovat je v hledání jejich silných stránek, v samostatném myšlení i v odvaze být autentičtí. Využíváme slovní hodnocení, které umožňuje vnímat chybu jako součást učení a ne jako neúspěch.
Starat se o druhé, o prostředí nebo o vlastní duševní zdraví je aktivní, odvážný čin. Ve školním kontextu to znamená kultivovat vztahy založené na důvěře a respektu – nejen mezi učiteli a žáky, ale i mezi kolegy, rodiči a širší komunitou. Doufáme, že Škola tvůrčího myšlení bude prostorem, kde může vznikat nejen umění, ale i vztahy, souvislosti a nové způsoby, jak společně tvořit svět, ve kterém chceme žít.
je základní umělecká škola ve Znojmě, která staví na přesvědčení, že tvořivost je klíčová schopnost pro život - stejně důležitá jako schopnost číst, počítat nebo naslouchat druhým. Umělecký jazyk chápeme jako přirozený nástroj vyjádření, který lidem pomáhá lépe porozumět sobě samým i světu kolem nich.
Škola by měla být místem, které dává smysl a radost – dětem, učitelům i širší komunitě. Proto usilujeme o to, aby ŠTM nebyla uzavřenou institucí, ale otevřeným prostorem dialogu a spolupráce. Chceme být aktivní součástí města a zároveň navazovat kontakt s odbornou veřejností, která sdílí podobné hodnoty a zájem o současné vzdělávání a umění.
Naší snahou je vytvářet podpůrné a respektující prostředí, kde se studenti a studentky budou cítit bezpečně a motivovaně. Podporovat je v hledání jejich silných stránek, v samostatném myšlení i v odvaze být autentičtí. Využíváme slovní hodnocení, které umožňuje vnímat chybu jako součást učení a ne jako neúspěch.
Starat se o druhé, o prostředí nebo o vlastní duševní zdraví je aktivní, odvážný čin. Ve školním kontextu to znamená kultivovat vztahy založené na důvěře a respektu – nejen mezi učiteli a žáky, ale i mezi kolegy, rodiči a širší komunitou. Doufáme, že Škola tvůrčího myšlení bude prostorem, kde může vznikat nejen umění, ale i vztahy, souvislosti a nové způsoby, jak společně tvořit svět, ve kterém chceme žít.
Darina vystudovala sochařství na Akademii výtvarných umění v Praze a doplnila si pedagogické vzdělání na UMPRUM, aby se vedle vlastní tvorby mohla věnovat výuce. Působila jako lektorka kresby a malby v ateliérech pro děti i teenagery. Ve své vlastní tvorbě se věnuje téma- tům krajiny, těla a prostoru, často s důrazem na práci s materiálem. Její citlivý a zároveň hravý přístup se přirozeně promítá i do výuky. Baví ji objevovat s dětmi nové techniky, cesty a nápady - a ukazovat jim, že tvořit může každý po svém.
Andrea se již 18 let věnuje vzdělávání, kultuře a galerijní pedagogice. Vystudovala výtvarnou výchovu a literaturu na Ostravské univerzitě a už během studia se zaměřila na práci s dětmi i dospělými v uměleckém prostředí. Navštěvovala ateliér konceptuální tvorby a dějiny umění na Scholastice, absolvovala kurzy galerijní animace v Národní galerii či na Akademii výtvarných umění v Praze a také Školu imaginace. V roce 2012 založila spolek Umění do Znojma, jehož činnost vyústila k otevření galerie GaP, kde zastává pozici umělecké vedoucí. Umění vnímá jako formu komunikace. A čím víc jazyků umíš… Od školy očekává, že naučí studenty hledět na svět otevřenýma očima, rozvine jejich vnímavost a povzbudí je k tvorbě nejen umění, ale i lepšího světa.
Tereza je herečka, kterou jste mohli vidět v divadle i na obrazovce – hrála v Národním divadle v Brně, v Olomouci i Ostravě, účinkovala ve filmech i seriálech. Vystudovala činohru na JAMU a část studia strávila v Edinburghu. V posledních letech ji nejvíc naplňuje práce s dětmi – jako lektorka dramatické výchovy pomáhá malým umělcům a umělkyním najít jejich vlastní výraz. V prvním roce ji čeká mateřství a ve výuce ji zastoupí kolegyně. Ale už teď se těší, až se k nim připojí.
Karolína je herečka tělem i duší. Vystudovala fyzické divadlo a aktuálně pokračuje ve studiu loutkoherectví v Praze. Účinkuje na nejrůznějších scénách – od Národního divadla po nezávislá divadla jako Studio Hrdinů nebo Venuše ve Švehlovce – a možná jste ji zahlédli i v televizi. Práce s dětmi ji provází už roky. Vedla herecké kroužky, workshopy i letní tábory. Věří, že pohyb je v divadle skvělý nástroj pro vyjádření, a těší se, že ho bude objevovat i s vámi.
Radka vystudovala výtvarnou edukaci na Univerzitě Palackého v Olomouci a je absolventkou magisterského studia v Ateliéru kresby a grafiky na FaVU VUT v Brně. Další zkušenosti nasbírala na stáži v Ateliéru skla na pražské UMPRUM. Umělecko-edukační činnosti se věnovala už od střední školy, kterou absolvovala na pedagogické škole v Litomyšli. Nejen, že se věnuje výtvarné edukaci, ale taktéž působí jako kurátorka Basement Projectu v Olomouci. Díky své praxi i studiu má přehled o současném umění a umí ho přiblížit různým věkovým skupinám.
Eva vystudovala střední uměleckou školu se zaměřením na kresbu a grafiku a poté výtvarnou výchovu na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity. Absolvovala lektorské workshopy grafiky na AVU a je nedílnou součástí týmu GaP, kde připravuje výtvarné programy pro děti a mládež. Věnuje se také tvorbě kreativních a animačních programů pro školy. Má cit pro dětské myšlení, klade důraz na přirozenost a vnímavý přístup. Baví ji vytvářet prostředí, kde děti tvoří s radostí a beze strachu z toho, co je "správně".
Romana vystudovala výtvarnou výchovu a český jazyk na Univerzitě Palackého v Olomouci a teorii interaktivních médií s managementem kultury na Masarykově univerzitě v Brně. Absolvovala lektorské workshopy na AVU a v Národní galerii Praha. Aktivně spolupracuje s projektem Jeden svět na školách a současně působí jako průvodkyně. Specializuje se na tvorbu výtvarných workshopů pro děti všech věkových kategorií, od předškoláků po středoškoláky. Jejím hlavním cílem je hravě propojovat umění se vzděláváním a ukazovat, jak aktivně vnímat a objevovat fascinující svět kolem nás.
Lucie je umělkyně s širokými znalostmi výtvarných technik. Vystudovala sochařství na pražské UMPRUM, kde získala také pedagogické vzdělání, a nová média na Fakultě designu a umění Ladislava Sutnara v Plzni. Svůj zájem o zprostředkování umění veřejnosti prohloubila během kvalifikačního kurzu Muzejní edukátor v Moravském zemském muzeu. Specializuje se mimo jiné na čínskou tušovou malbu a kaligrafii, které studovala na National Taiwan University of Arts. Ve výuce dospělých klade důraz na vnímavost, soustředění a radost z pomalého tvoření. Její lekce představují bezpečný prostor, kde se technika potkává s intuicí – a každý může tvořit svým vlastním tempem.
Eva vystudovala brněnskou JAMU, obor činoherní herectví. Začínala jako herečka, ale brzy zjistila, že ji mnohem víc baví psát. Věnuje se divadelní a filmové dramaturgii, píše knihy pro děti a spolupracuje i na animovaných filmech. Za svou literární činnost získala několik prestižních ocenění či nominací, např. Cenu Alfréda Radoka, Magnesii literu, Zlatou stuhu ad. Má bohaté zkušenosti s výukou dramatické výchovy a tvůrčího psaní – třeba v lesní škole, kde objevila, jak inspirativní je práce s dětmi. Ve Znojmě chce dětem předávat lásku k divadlu i příběhům a ukazovat, že tvořit může opravdu každý.